Retorika

Retorika je disciplina, ki v različnih oblikah in obsegu spremlja tako rekoč celotno človeško zgodovino.

Namen in cilj retorike kot obveznega izbirnega predmeta je udeležence seznaniti s pojmi prepričevanja in argumentiranja, s tehnikami prepričevanja, elementi prepričevalnega postopka, dejavniki uspešnega prepričevanja, oblikami prepričevanja, obliko govora in vsebinskim obvladovanjem govorne situacije.

Učenci in učenke se naučijo samostojnega, koherentnega in kritičnega oblikovanja ter izražanja stališč na različnih področjih družbenega in zasebnega življenja.

Obvezni izbirni predmet se izvaja v 9. razredu in mu je namenjenih 32 ur letno ali 1 ura tedensko.

Učenci potrebujejo učbenik, ki ga dobijo v učbeniškem skladu brezplačno, in zvezek ter pisalo.

Končno oceno učenec pridobi s sodelovanjem in pripravljenim govorom na določeno temo.

Dodatnih stroškov pri izvajanju predmeta ne bo.

 

Predmet bo poučevala Olga Omejc

 

Raziskovanje živih bitij v domači okolici

1. Kdo predmet poučuje?

Učiteljica biologije in naravoslovja Barbara Klun.

IP-ROD

Predmet je namenjen učencem 7. razreda.

Primeren je za vse tiste učence, ki radi delajo v naravi, se učijo ekološkega vrtnarjenja, jih zanimajo živali in rastline in se radi ukvarjajo z naravoslovnimi temami.

Prav tako si mnogi želite, ali pa že imate doma različne živali, pa včasih ne veste, kako in koliko je potrebno za njih skrbeti.

2. Kaj bomo počeli:

– podrobno spoznavali organizme (rastline in živali) v naravi,

– skrbeli in urejali šolski ekovrt,

– spoznali organizme, ki živijo v naši okolici,

– spoznavali ptice barja,

– ugotavljali pozitivni in negativni vpliv človeka na okolje,

– spoznali domače ljubljenčke,

– razvijali odnos človeka do narave.

3. Kako bo pouk potekal?

– Zaradi terenskega dela in dela na vrtu, pouk poteka v jesenskem in spomladanskem času, 1x tedensko po 1 šolsko uro.

Pozimi pa si privoščimo malo zimskega spanja, saj se spomladi odpravimo na ekskurzijo, ki jo vsako leto izpeljemo drugače; npr.: prenočevanje v živalskem vrtu, preživetje v naravi, obisk živalskega vrta in naravoslovnega muzeja na Dunaju, obisk Koroške z ogledom rudnika in orlov.

– poteka v skupinskem in samostojnem delu,

– na terenu; spoznavanje invazivnih rastlin, ogled ptic, zavetišče za živali….

– na šolskem ekovrtu, kjer se učimo pravilnega ekološkega vrtnarjenja,

– pripravljanje različnih izdelkov iz pridelkov ekovrta: čaji, marmelade, mila…,

– z izdelki sodelujemo na božično – novoletnem sejmu na šoli.

4. Kako bom dobil(a) oceno?

– aktivno sodeluješ pri pouku in delu na ekovrtu,

– izdelaš referat ali projektno nalogo, predstaviš svojo domačo žival ali rastlino,

– udeležiš se ekskurzije.

5. Zakaj bi se odločil(a) za ta predmet?

– ker me zanima narava, živali in rastline,

– ker bi se rad(a) še več naučil(a) o skrbi za živali in rastline,

– ker bi rad(a) gojil(a) in vzdrževal(a) šolski ekovrt,

– ker imam doma svoje ljubljenčke in bi jih rad predstavil(a), pa za to pri pouku zmanjka časa,

– ker si želim nekaj dobrega narediti za naravo.

6. Predvideni stroški:

Plačilo ekskurzije, možno plačilo v obrokih.

Organizmi v naravnem in umetnem okolju

1. Kdo predmet poučuje?

Učiteljica biologije in naravoslovja Barbara Klun.

IP-ONO

Kljub dolgemu in na videz zapletenemu naslovu ne bomo počeli nič takega, kar ne bi bilo zanimivo.

Predmet je primeren za učence 8. in 9. razredov.

Pri rednem pouku nam ponavadi zmanjkuje časa, da bi bolje spoznali določene živali in rastline, ki jih v svoji okolici srečujemo vsakodnevno in si jih pogledali v živo.

Vse to bomo v tem šolskem letu skušali skupaj spoznati.

 

2. Kaj bomo počeli:

– skrbeli za šolski ekovrt,

– bolj podrobno spoznali organizme, ki živijo v naši okolici,

– bolj podrobno spoznali organizme, ki živijo na svetu,

– spoznali naravoslovne pojave s pomočjo poskusov,

– pogovarjali se bomo o pozitivnem in negativnem vplivu človeka na okolje,

– razvijali bomo odnos človeka do narave.

3. Kako bo pouk potekal?

– Zaradi terenskega dela in dela na vrtu, pouk poteka v jesenskem in spomladanskem času, 1x tedensko po 1 šolsko uro.

Pozimi pa si privoščimo malo zimskega spanja, saj se spomladi odpravimo na ekskurzijo, ki jo vsako leto izpeljemo drugače; npr. prenočili smo v živalskem vrtu, preživeli noč v naravi, obiskali živalski vrt in naravoslovni muzej na Dunaju, obiskali rudnik in orle na Koroškem.

– Urejamo šolski ekovrt, kjer sadimo zelenjavo, zelišča in rože.

– Učimo se pravilnega ekološkega vrtnarjenja.

– Iz pridelkov pripravljamo različne izdelke: pripravimo si obrok iz izdelkov, ki smo jih pridelali, izdelujemo čaje, marmelade…

– Z izdelki sodelujemo na božično – novoletnem sejmu na šoli.

– Skrbimo za urejeno učilnico na prostem.

 

4. Kako bom dobil(a) oceno?

– aktivno sodeluješ pri pouku,

– skrbiš za šolski ekovrt,

– izdelaš referat ali projektno nalogo,

– udeležiš se ekskurzije.

 

5. Zakaj bi se odločil(a) za ta predmet?

– ker me zanima narava, živali in rastline,

– ker bi rad(a) gojil(a), in vzdrževal(a) šolski ekovrt,

– ker imam rad(a) druženje in drugačno preživljanje časa v naravi,

– ker bi se rad(a) še več naučil(a) o skrbi za živali in rastline.

 

6. Predvideni stroški:

Plačilo ekskurzije, možno plačilo v obrokih.

Sodobna priprava hrane


Mentorica:Mateja Benedik

Enoletni predmet v 7.,8. ali 9 razredu.

Obseg ur: 35 (32) ur; 2 šolski uri na 14 dni.

Pouk je usmerjen v aktivno in samostojno delo v kuhinji. Učenci pripravljajo različne jedi, pri tem pa spoznavajo tehnološke postopke, gastronomska načela, varovalno in zdravo prehrano, pri delu pa upoštevajo dobro higiensko prakso.

Predmet učencem omogoča, da utrdijo, dopolnijo in poglobijo znanja, spretnosti in veščine, ki so jih pridobili pri pouku gospodinjstva.

Ocena pri tem predmetu bo temeljila na odnosu do dela, na izvirnosti pri pripravi jedi in na oceni znanja osnov zdrave prehrane.

 

Likovno snovanje 1, 2, 3

Predmet poučuje učiteljica HELENA ANGELSKI.

Izbirni predmet LIKOVNO SNOVANJE si izbereš vsako leto, ne glede na to, če si ga prej že obiskoval. Rad/a ustvarjaš, rišeš, gradiš ali slikaš? Pri izbirnem predmetu likovno snovanje lahko razvijaš svoje ustvarjalne ideje in sposobnosti na izbranih likovnih področjih. 

7. r LS1: poudarek bo na kiparskem oblikovanju, barvnih kombinacijah, črtnem izražanju in modnem kombiniranju. Sodelovali bomo na likovnih natečajih in se udeležili delavnice v likovni ustanovi.

8. r LS2: poudarek bo na 3D prikazovanju prostora, na grafičnem oblikovanju in oblikovanju prostora. Sodelovali bomo na likovnih natečajih in se udeležili delavnice v likovni galeriji.

9. r LS3: poudarek bo na kombinaciji različnih področij – risanje, slikanje, oblikovanje, fotografija, računalniška grafika – in na preoblikovanju prostora. Sodelovali bomo na likovnih natečajih in se udeležili delavnice v likovni galeriji.

ČASOVNI OBSEG: 2 šolski uri na vsake dva tedna, 35 ur (7. r in 8. r), 32 ur (9. r).

LIKOVNA PODROČJA: risanje, slikanje, plastično oblikovanje, prostorsko oblikovanje, umetniška in računalniška grafika, fotografija.

OCENJEVANJE: Ocenimo vsak izdelek – enako kot pri LUM: pristop do dela, likovna izvedba in rešitev likovnega problema.

CILJI PREDMETA

  • Razvijanje ustvarjalnosti, spodbujanje in usmerjanje likovnega raziskovanja sveta, sproščeno izražanje na različnih likovnih področjih, oblikovanje stališč in vrednot ter sodelovanja v skupini.
  • Spoznavanje likovnih izrazil, razvijanje emocionalnih, socialnih, estetskih, osebnostnih kvalitet, občutljivosti zaznavanja, likovno-ustvarjalnega mišljenja, sposobnosti opazovanja, likovnega spomina, domišljije in motoričnih spretnosti ter interesa za različne oblike likovne dejavnosti.
  • Razvijanje odnosa do nacionalne in splošne likovne dediščine, priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja ter razumevanje sodobne vizualne komunikacije.
  • Povezava pojmov iz likovne teorije, zgodovine umetnosti, likovne tehnologije in pojmov iz drugih predmetnih področij.
  • Dopolnitev in nadgradnja vsebin rednega pouka likovne umetnosti.

 

Interesne dejavnosti zun. izvajalcev 2016/17

SEZNAM ZUNANJIH IZVALACEV INTERESNIH DEJAVNOSTI 2016/2017

 

IZVAJALEC

URNIK NA OŠ Bičevje

Športni klub BLEŠČICA

Naslov: Ulica bratov Učakar 28, 1000 Ljubljana

Telefon: 040 62 81 28

spletna stran: http://www.blescica-klub.si

e -pošta: blescica@blescica-klub.si

ponedeljek: 16.00– 16.45 – mlajše deklice

ponedeljek: 16.45 – 18.15 – starejše deklice

 

Žensko Košarkarsko Društvo Ježica

Savlje 6, 1000 Ljubljana
+386 (0)41 709 460

info@zkdjezica.si
www.zkdjezica.si

ponedeljek: 16.45 – 17.30

Odbojkarsko društvo Krim

Teslova ulica 30

1000 Ljubljana

Darko Praprotnik

e-pošta: odkrim@gmail.com

ponedeljek: 15.15 – 16.45

Košarkarski klub Parklji,

Dunajska 270

1000 Ljubljana

E –pošta:tomazluznar@yahoo.com

www.parklji.com

torek: 15.15-16.00

četrtek: 15.15 – 16.00

ŠD Mala šola juda

Staničeva 41

1000 Ljubljana

info@malasolajuda.si

www.malasolajuda.si

torek: 15.15 – 16.00

četrtek: 15.15 -16.00

Otroška nogometna šola Ljubljana

Gerbičeva 61,

1000 Ljubljana

Telefon: 041/599-322

e-pošta: info@onsljubljana.si

www.onsljubljana.si

sreda: 15.15 – 16.45

petek: 15.15- 16.45

PARTIZAN VIČ-GIMNASTIKA

Tržaška cesta 76, Ljubljana

Telefon: 041 526-784

e-pošta:partizan.vic@siol.net

sreda: 16.00 – 16.45

ŠD Rokometni klub KRIM

Ob dolenjski železnici 80

1000 Ljubljana

e-pošta: info@rkkrim.com

www.rk-krim.si

četrtek: 16.00 – 17.30

Badminton klub Ljubljana

Dolgi most 6a

1000 Ljubljana

e-pošta: info@badminton-ljubljana.si

www.badminton-ljubljana.si

torek: 16.00 – 17.30

 

Plesni klub Ples plus,

Rožna dolina cesta IX/26, Ljubljana

telefon: 041 878 464

e- pošta: info@plesplus.si

www.plesplus.si

ponedeljek: 15.30 – 16.30

PLESNA ŠOLA FRTAVKA,

Vogelna ulica 6

1000 Ljubljana

Telefon: 041-711 132

e-pošta: info@frtavka.si

www.frtavka.si

torek: 15.15 – 16.15

Prijatelj UNICEF-a

V letu 2014/15 je UNICEF Slovenija predstavil svoj novi projekt, h kateremu je povabil vse učence osnovnih šol v Sloveniji. V sodelovanju z založbo Tangram je projekt predstavil v prenovljenem delovnem zvezku za angleški jezik Touchstone 7 in s tem še posebej spodbudil sedmošolce k aktivnemu sodelovanju in pošiljanju svojih prispevkov. Učenka sedmega razreda OŠ Bičevje Tara Mlekuž, ki je tudi Junior ambasadorka UNICEF-a, se je s svojim prispevkom takoj odzvala na ponujeno možnost aktivnega sodelovanja.

FAIRTRADE

Pri dodatnem pouku smo prebrali besedila iz delovnega zvezka Touchstone 7, ki so se nanašala na pravično trgovino. Dobila sem idejo, da bi izdelala projekt za UNICEF, ki je predstavljen ob koncu vsake enote v delovnem zvezku. Na ta način sem želela predstaviti sošolcem kaj je pravična trgovina in kako pomaga ljudem, ki jih trgovske verige izkoriščajo.

Izdelala sem plakat, obiskala pravično trgovino Tri muhe v starem delu Ljubljane, se pogovorila s prodajalko, vzela različne letake in s pomočjo interneta zbrala še dodatne informacije. Doma sem izdelala plakat in ga predstavila na dodatnem pouku ter svojim sošolcem pri redni uri angleščine.

Screenshot_1 Screenshot_2

Tara Mlekuž, OŠ Bičevje, Ljubljana

S.O.S. Evropa – Pot ob žici

Za pravice beguncev in migrantov, ki varnost in boljšo prihodnost iščejo v Evropi, so se učenci OŠ Bičevje
pridružili kampanji “S.O.S. Evropa” in evropske voditelje opozorili na nevzdržne in neprimerne razmere ter
zahtevali, da se zaščiti migrante na poti v Evropo. Vsi učenci šole so s pomočjo učiteljev izdelovali papirnate
ladjice in na njih pisali prijazna sporočila za migrante in begunce. Ladjice so bile rastavljene na stojnicah
Amnesty International Slovenije, ki so bile postavljene ob Poti ob žici, kjer so potekale tudi razne delavnice in
bile na ogled vsem udeležencem spomiskega pohoda. Pohoda so se udeležili tudi vsi učenci naše šole, nekateri
posamezniki so prehodilo celo celotno dolžino trase.

SOS_EU SOS_EU2

Art in all of us – Sirija

Bernarda Avsenik in Alenka Fajfar Gnezda sta koordinirali mednarodni projekt “ART IN ALL OF US” in s
pomočjo učiteljic Saše Štilec, Bernarde Lapuh, Irene Mavrič, Polone Gomišček, Katje Lavrič in Helene Angelski
ter njihovih učencev in učenk predstavljali Slovenijo preko likovnih izdelkov ter prijaznih in spodbudnih
sporočil za otroke iz Sirije. Projekt je bil namenjem ozaveščanju otrok iz 31 evropskih držav in naj bi
spodbujal komunikacijo in odstranjal ovire ter omogočal učencem izmenjavo umetniških izdelkov ter izraziti
njihovo solidarnost in podporo otrokom iz Sirije. Osnovna šola Bičevje je bila za ta projekt kot edina
predstavnica Slovenija izbrana na osnovi dobrega večletnega sodelovanja v projektih organizacije AIA.
Poslani izdelki učencev bi morali biti aprila 2015 razstavljeni v Evropskem Parlamentu, vendar so bile razstava
in zaključne aktivnosti zaradi izrednih razmer v Siriji in nedostopnosti terena, prestavljene v naslednje
šolsko leto.

Šola človekovih pravic

Skupina učencev se je z Alenko Fajfar in Berndardo Avsenik udeležila delavnice “Šola človekovih pravic”, ki jo je v Cankarjevem domu organizirala Amnesty International Slovenije. V sklopu delavnic so bile učencem prikazane težke razmere in življenja migrantov ter trenutna situacija emigriranja čez Sredozemsko morje. Otroci so razmišljali o kršenju človekovih beguncev in migrantov ter s pomočjo igrač, ki so jih prinesli s seboj, ponazarjali njihovo nevarno pot čez morje ter neprimerne razmere in situacije v katerih se mnogi izmed njih znajdejo na svoji poti. S pomočjo kartonske hiške so organizatorji ponazorili bivalne razmere v naseljih migrantov.

HRE-014-0001 HRE-014-0002 HRE-014-0003 HRE-014-0004 HRE-014-0005