Sodelovanje z Unicefom 2013/14

V sklopu celoletnega projekta sodelovanja z UNICEF-om so se v 1. in 2. trijadi ter v učnih skupinah 8. in 9. razredov izvajala različne UNICEF-ove delavnice. Avtorski predloge posameznih delavnic nekaterih izvajalk z OŠ Bičevja so bile vključene tudi v UNICEF-ov priročnik Mladi in globalni.

V prenovljenem delovnem zvezku za angleščino za 7. razred Touchstone 7, se je na pobudo učiteljice angleščine vključila predloga za celoletni Unicefov projekt »Friend of Unicef«.

[wzslider]

Elerji 2013/14

  • Alenka Fajfar Gnezda, Helena Angelski in Bernardka Avsenik so na taboru za nadarjene učence v Elerjih izvedle fotografske in filmske delavnice na temo strpnosti v okviru programov ZPMS. Učenci so pod vodstvom mentoric izdelali kratke sporočilne filme in posneli fotografije na tematiko vzgoje (»Priročnik za starše«) in (ne)strpnosti (poudarek na diskriminaciji nacionalitete).
  • Učenci so bili pri ustvarjanju svojih likovnih umetnin zelo kreativni in izvirni, na kar kaže tudi zelo pozitiven odziv širše javnosti oz. publike, kateri je bil končni izdelek predvajan.
  • Priročnik za starše je bil prvotno predstavljen kot akcija na Otroškem Parlamentu leta 2013 in bila v letu 2014 tudi realizirana. Akcija je požela veliko zanimanja in pohval za korektnost predstave v otrokovem pogledu na njegovo vzgojo ter njene pozitive in negative.
  • Tabor za nadarjene učence v Elerjih 2014 je zavzemal 2 večja projekta: Priročnik za starše (OP) in medijsko izražanje na temo (ne)strpnosti (ZPM); ter nekaj manjših likovno-zgodovinskih projektov – izdelovanje miniaturnih replik oz. maket na temo Rimljanov (gradnja in plasti ceste, dvigala, vzvodi, …).

Priročnik za starše:

  1. V torek, 23.5. 2014, smo se odpravili z avtobusom v smeri proti Primorski, kjer smo po dobrih dveh urah in pol dosegli naš cilj – Elerji. Takoj po prihodu smo razbremenili avtobus, si razdelili hiške oz. sobe ter dobili prva navodila za delo, ki so obsegala sledeče:
    1. predstavitev koncepta priročnika za starše (naredili mentorji)
    2. razdelitev v skupine za izdelavo spotov
    3. razdelitev vlog v posameznih skupinah za izdelavo priročnika za starše
    4. sestava osnutka scenarija za priročnika za starše
    5. predstavitev scenarija na sestanku po kosilu
    6. izdelava končne in izpopolnjene verzije scenarija
  2. V sredo, 24.5.2014, smo se ob zgodnji jutranji uri, po zajtrku takoj odpravili na delo saj je bilo časa za kvalitetno izdelavo spotov oz. posameznih elementov PZS zelo malo. Potek dela za drugi dan je bil sledeči:
    1. na skupnem sestanku smo še enkrat preverili scenarije (po izboljšavi)
    2. dodelitev vlog v spotu
    3. organizacija opreme
    4. organizacija filmskega seta
    5. začetek snemanja posameznih kadrov
    6. kosilo
    7. pavza (30min)
    8. trdo delo naprej – snemanje materiala
    9. sestanek o napredku posameznih spotov in organizacija za naslednji dan
    10. snemanje do večerje – mraka

V četrtek, 25.5.2014, smo se prav tako ob zgodnji jutranji uri (po zajtrku) odpravili na zaključek snemanja materiala ter osnutka montaže (izbor kadrov, …)

Naše doživljanje Elerjev:

Elerji so najboljši tabor na svetu! To dokazujejo številne znanstvene študije, izpeljane na vzorcu nadarjenih učencev OŠ Bičevje. Zakaj izveste spodaj 😉

Splošno in prostor:

Tam je delo zelo sproščeno in zabavno, vendar vedno uspemo narediti vse kar si zadamo. Okolica je čudovita, naselje leži nad Trstom, a še vedno leži za slovensko mejo. Vedno se odpeljemo v Elerje v poznem spomladanskem času oziroma zgodnjem poletnem času (sredina meseca maja) in vedno spimo pod srečno zvezdo v domu Sonček, saj nam je vreme vedno (do sedaj) naklonjeno. Ob počitniškemu domu leži zgodovinsko gradišče, kjer je največ arheoloških izkopanin, ki pripadajo antično-rimskemu obdobju. Počitniški center Sonček je razdeljen na tri enote: spalno enoto (sobe in WC in tuša), kuhinjsko-jedilni prostor, kjer pripravljamo hrano (prostor je razdeljen na zunanji in notranji del; ker v notranjem delu ni prostora za vse udeležene nadarjene učence na taboru, jemo v zunanjem predelu kuhinjsko- jedilnega prostora v drugi enoti), in enoto z avtentičnimi, samostoječimi lesenimi hiškami brez izolacije v katerih prebiva in shranjuje osebne predmete večina udeležencev tabora.

Hrana:

Hrana je izvrstna in kulinarična, saj si jo pripravimo sami (kar je poučno, ker se s tem veliko naučimo) in jo tudi sami pojemo (posebno radi imamo solato) in posodo nato sami tudi pomijemo.

Delo nasploh:

Po navadi odrinemo iz Ljubljane z avtobusom s polno glavo idej na Tabor za nadarjene. Najpogosteje vzamemo sabo elektronske izdelke (kot so fotoaparat, računalniki, razne tablice, …), ki jih kasneje na taboru uporabljamo kot delovne pripomočke.. Sestanki so pomembni saj pregledamo dosedanji napredek dela in določimo nadaljnji potek. Okolje deluje blagodejno na nas ter je tako prijetno, da vedno dobimo inspiracijo ter tako povzamemo konstruktivne in konkretne ideje za rešitev trenutnih (družbenih) problemov. Vso delo poteka v naravi, kraj je odmaknjen od mestnega vrveža in hektike, tako da se lahko poglobimo v naše delo in naše misli so zaradi tega veliko bolj čiste, kot če bi delo potekalo recimo v šoli. Delo poteka v skupinah in na koncu tabora pogledamo vse izdelke iz vseh skupin. Zadnji zbor je posvečen ogledu našega skupinskega dela, katere izdelke si pogledamo in povemo naše mnenje o njem.

Delo v letu 2014:

Tabor za nadarjene učence v Elerjih 2014 je zavzemal 2 večja projekta: Priročnik za starše (OP) in medijsko izražanje na temo nestrpnosti (ZPM); ter nekaj manjših likovno-zgodovinskih projektov – izdelovanje miniaturnih replik oz. maket na temo Rimljanov (gradnja in plasti ceste, dvigala, vzvodi …). Delali smo predvsem na kratkih sporočilnih videoposnetkih s tematiko, ki je bila predpisana čez leto v okviru Unicefa in/ali Otroškega parlamenta.

Mentorji:

Skozi dolgotrajno izvajanje »Tabora za nadarjene učence v Elerjih«, se je sam sistem izvedba docela izpopolnil – produktivnost udeležencev sicer niha iz generacije v generacijo, vendar je opazna konstantno zanimanje in želja po izražanju na različne ustvarjalne načine. Naši mentorji so v svojem poklicu aktivni več desetletij in zaradi tega izredno primerni za vodenje tabora, saj je komunikacija z udeleženci, s pomočjo nabranih izkušenj, tako veliko lažja in posledično produktivnejša in izvirnejša.

Prosti čas in zabava:

Poleg konstruktivnega dela imamo na taboru tudi nekaj prostega časa, čeprav se ta bolj ali manj omejuje na pozne nočne ure, saj se čez dan zelo zgoščeno odvijajo aktivnosti. Med prostim časom je zelo priljubljen počitek, saj delo ni od muh. Pod zabavo se na taboru smatra predvsem poslušanje glasbe, neavtorizirani izleti devetošolcev do meje, itd.

Produktivnost:

Glede na številne nagrade, ki jih lahko smatramo kot potrditev za uspešno delo, lahko trdimo, da je »Tabor za nadarjene učence v Elerjih« uspešen in prav tako produktiven, če upoštevamo dejstvo, da je za izdelavo vrhunskih izdelkov na voljo le dobrih 36 ur.

Nagrade:

Smo renomirani ustvarjalci medijskih sporočil za širšo javnost, predvsem na področju družbene problematike.

Nagrada na 17. Festivalu dokumentarnega filma

Nagrada Amnesty International Slovenija za najboljši kratki dokumentarni film na temo migracij na 17. Festivalu dokumentarnega filma v Cankarjevem domu.

Na svečani slovesnosti ob zaključku 17. Festivala dokumentarnega filma v Cankarjevem domu je ob prisotnosti direktorice Cankarjevega doma, programskega direktorja Festivala dokumentarnih filmov, direktorice Amnesty International Slovenije, znanih slovenskih in tujih režiserjev in drugih uglednih gostov ter ljubiteljev filmske umetnosti, žirija, ki so jo sestavljali pisateljica Desa Muck, Tina Plahutnik z OŠ Frana Albrehta in režiser Miha Hočevar razglasila,da je za najboljši kratki dokumentarni film o migrantih izbrala Skozi moje oči. Filmček sta posneli Anabela Mišeljić in Nika Pušlar,učenki 9. razreda OŠ Bičevje v šolskem letu 2013/14, ob pomoči skupine lanskoletnih osmošolcev in mentoric Bernarde Avsenik in Alenke Fajfar Gnezda.

Skozi_moje_oci_nagradaFoto: Tanja Ristič

V šolskem letu 2013/14 in 2014/15 so učenci OŠ Bičevje pod mentorstvom Bernarde Avsenik in Alenke Fajfar Gnezda nadaljevali z ustvarjalnim pisanjem scenarijev in snemanjem filmov, ki zbližujejo in povezujejo ljudi. Rdeča nit filmov so bili strpnost, nenasilna komunikacija, pozitivna samopodoba, medkulturnost, medsebojno sodelovanje in migracije.

V Cankarjevem domu je 17.3.2015, v sklopu 17. Festivala dokumentarnega filma Amnesty International, poleg tradicionalne nagrade, ki jo vsako leto podeli za najboljši dokumentarni film na temo človekovih, ponovno podelila tudi nagrado za mlade ustvarjalce kratkih filmov.

Ob prisotnosti direktorice Cankarjevega doma, programskega direktorja Festivala dokumentarnih filmov, direktorice Amnesty International Slovenije, znanih slovenskih in tujih režiserjev in drugih uglednih gostov ter ljubiteljev filmske umetnosti je žirija,ki so jo sestavljali pisateljica Desa Muck, Tina Plahutnik z OŠ Frana Albrehta in režiser Miha Hočevar razglasila, da je za najboljši kratki dokumentarni film o migrantih izbrala Skozi moje oči. Filmček sta posneli Anabela Mišeljić in Nika Pušlar,učenki 9. razreda OŠ Bičevje v šolskem letu 2013/14, ob pomoči skupine lanskoletnih osmošolcev in mentoric Bernarde Avsenik in Alenke Fajfar Gnezda.

Žirija je svojo odločitev utemeljila takole: “Odločitev smo sprejeli, ker smatramo, da film z mnogimi filmskimi sredstvi ustvarja atmosfero, ki nas popelje v notranji doživljajski svet migranta, ko pride na novo šolo in v novo okolje. S pomočjo subjektivnega pogleda kamere in posrečeno glasbeno podlago, nam nudi možnost globlje identifikacije, čeprav je okolje prikazano objektivno in brez zunanjih konfliktov. Hkrati bi žirija opozorila na to, da ji je pri odločitvi pomagalo dejstvo, da je bil v ožjem izboru še en filmski izdelek istih dveh avtoric ter mentoric z naslovom Miracles Still Happen, ki prav tako deluje zrelo in domišljeno. Ob koncu bi radi čestitali še ostalim udeležencem natečaja in njihovim mentorjem, ki so s filmi dokazali, da so se v tematiko resnično poglobili in o njej razmišljali ter se pogovarjali, kar je bil v bistvu prvenstveni namen natečaja.

Film Through My Eyes (Skozi moje oči) je bil nato gledalcem tudi predvajan na velikem platnu razprodane Kosovelove dvorane.

Posamezni člani žirije so po podelitvi pohvalili še učenca Blaža Lužarja in Grego Matjana, ki sta vsak s svojim filmom prav tako sodelovala na omenjenem natečaju ter tudi vse druge učence, ki so sodelovali pri snemanju filmov in izpostavili kvalitetno delo učencev ter poudarili, kako pomembno je ozaveščanje ljudi in kako daleč lahko pride glas preko medijev kot je tudi film. Izrazili so željo in spodbudo, da naj se z dobrim delom nadaljuje.

Več o nagradi:

Art in all of us – Litva & Italija

Bernarda Avsenik je skupaj z Alenko Fajfar Gnezda in Heleno Angelski z učenci 8. razreda ter Sašo Štilec, Polono Gomišček in Ireno Mavrič z učenci 2. razredov sodelovala v mednarodnem projektu Art in All of Us, pri katerem so učenci izdelali tradicionalne slovenske izdelke (pisanice, vezenine), preko katerih se predstavljajo ženske v kulturi naroda. Izdelki so bili poslani v Mehiko, nato pa bodo potovali po svetu, kjer bodo predstavljali Slovenijo.

V sklopu istega projekta so Bernarda Avsenik, Tina Svetičič in Alenka Fajfar Gnezda povezale učence 4. a in 5. b razreda z osnovnimi šolami v Litvi in Italiji. Učenci vseh treh držav so izdelali unikatne novoletne čestitke z lepimi željami ter predstavili sebe, svojo kulturo in zanimanja. Čestitke so si izmenjali po pošti.

[wzslider autoplay=”true”]

We all make the world beautiful

Bernarda Avsenik in Alenka Fajfar Gnezda sta s skupino učencev priseljencev, ki obiskujejo OŠ Bičevje, ob koncu šolskega leta 2012-13 posneli kratki dokumentarni film z naslovom »We all make the world beautiful«. Film je konec leta 2013 prejel 1. nagrado za kratki dokumentarni film v okviru Festivala človekovih pravic na Dunaju (pod okriljem OZN) in nagrado Amnesty International Slovenije za najboljši kratki dokumentarni film na temo strpnosti na Festivalu dokumentarnega filma 2014 v Ljubljani. Predvajan je bil na obeh festivalih in tudi na Festivalu migrantskega filma 2014 v Ljubljani.

Učenci in mentorici so se udeležili sprejema pri županu MOL Zoranu Jankoviću, ki jim je čestital za dosežek in poskrbel za objave v medijih. Čestitke so prihajale tudi s strani predsednika države, ministra za zunanje zadeve, ministra za izobraževanje, znanost in šport in drugih pomembnih institucij.

Film se je na povabilo MZZ predvajal tudi na okrogli mizi po zaključku 24. nacionalnega otroškega parlamenta z naslovom »Prihodnost naše družbe – pogledi otrok in mladostnikov na razvoj sveta«. Učenci in mentorici so bili povabljeni na dogodek, ki se je odvijal ob 25. obletnici sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah. Udeležili so se ga tudi predstavniki iz tujine (posebna predstavnica generalnega sekretarja OZN za nasilje nad otroki).

we-all-make-the-world-beautiful0004we-all-make-the-world-beautiful0001

 

O filmu “We all make the world beautiful”

Leta 1990 je bila sprejeta, uradno pa je v veljavo stopila 1. julija 2003, mednarodna Konvencija o varstvu pravic priseljenih delavcev in njihovih družinskih članov in ta zagotavlja osnovne človekove pravice.

Ob prihodu v Slovenijo otrokom priseljencev največjo težavo predstavljata jezikovna in kulturna različnost. Nepoznavanje jezika in različen vrednostni sistem sta najmočnejša dejavnika, ki pomembno vplivata na otrokove prve dni v šoli. Dejstvo je, da se mora otrok kar najhitreje naučiti slovenskega jezika, saj brez tega znanja sporazumevanje v družbi ni mogoče.

Šola tukaj igra posebno pomembno vlogo. Mora spodbujati strpnost, večkulturnost, razumevanje, sodelovanje, spoštovanje in udejanjanje otrokovih pravic in dolžnosti, ki iz tega izhajajo, kar pomeni da mora šola pri razvoju identitete učencem dopuščati dovolj prostora, da se sami odločijo, ali bodo svojo osebnost razvijali na temelju svoje kulture, kulture države, v kateri živijo, ali pa se bodo usmerili bikulturno.

Otroku naj šola ponudi prostor, kjer je prvenstveno lahko tak, kakršen je, kjer ga nihče zaradi njegove kulturne različnosti ne ocenjuje ali celo zaničuje. Prav je, da ponudi dodatno učenje slovenščine in tistih veščin, ki bodo otrokom pomagale uveljaviti njihove pravice ter jih postaviti v aktivno vlogo, da bodo sami lahko kos številnim dodatnim zahtevam, ki so posledica tudi njihovega statusa. Vedno bolj smo prepričani, da ravno tukaj, na tem področju, delamo na naši šoli še posebej dobro.

S kamero smo tako zabeležili tisto, kar smo.

Film je bil posnet z namenom, da se sliši glas otrok, katerih starši so se priselili v Slovenijo iz različnih držav sveta. Otroci so z nami delili svoje izkušnje z željo, da bi jim njihove začetne težave olajšali z večjo mero pozitivnega sprejemanja njihove drugačnosti. Izrečene misli pa kažejo, da se ni lahko vključiti v novo okolje. Mladi so želeli opozoriti širšo javnost, naj se v vseh državah sveta pomaga migrantom in njihovim otrokom.

Film sporoča, da je ravno multikulturnost to, kar bogati svet in mu daje večjo kvaliteto.

Junija 2013 smo se prijavili na Mladinski natečaj kratkih filmov o človekovih pravicah 2013 na Austrian Film Festival on Human Rights 2013. Organizatorji vsakoletnega filmskega festivala o človekovih pravicah “This Human World” so vabili k sodelovanju mlade iz Avstrije, Madžarske, Slovaške, Slovenije in Švice. Natečaj je potekal pod okriljem Informacijske službe Združenih narodov (UNIS) na Dunaju in Urada Visokega komisarja ZN za begunce (UNHCR) v Avstriji ter ob podpori Avstrijskega zveznega ministrstva za izobraževanje, umetnost in kulturo.

Mlade med 10 in 20 letom so povabili k ustvarjanju kratkih filmov na temo”Splošne deklaracije človekovih pravic”. S tem bi mladi poleg povečane osveščenosti glede človekovih pravic imeli priložnost, da se lotijo reševanja različnih družbenih problemov prek filmskega jezika.

Na natečaj je prispelo nekaj več kot 90 filmov, po prvem pregledu pa so jih v tekmovalni del uvrstili 70. Žirijo festivala “This Human World” so sestavljali priznani avstrijski filmski ustvarjalci, režiserji in igralci in odločili so, da si prav naš film We All Make The World Beautiful v kategoriji dokumentarnih kratkih filmov zasluži prvo nagrado.

Slavnostna ceremonija ob podelitvi visokega priznanja za naše delo je bila 19. 11. 2013 v prostorih UNIS (United Nations Information Service) na Dunaju. Po uvodnem pozdravnem nagovoru direktorja UNIS Vienna, g. Janosa Tisovszkyja, je spregovorila ga. Ruth Schöffl, ambasadorka Urada visokega komisarja ZN za begunce (UNHCR) v Avstriji in ga. Annabel Müller, odgovorna za This Human World Festival (THW) šolski projekt (UNODC).

Slovenska veleposlanica na Stalnem predstavništvu RS pri OZN, OVSE in drugih mednarodnih organizacijah na Dunaju, ambasadorka mag. Blanka Jamnišek, pa je mladim ustvarjalcem, učencem OŠ Bičevje (Nataliji Alitović, Medini Begić, Amini Begić, Lini Chen, Chenyun Lin, Artu Millakuju, Lisu Millakuju, Belminu Mržljaku, Viktorju Omanu, Sevim Salifoski in Vanesi Zidi) in njihovima mentoricama Alenki Fajfar Gnezda in Bernardki Avsenik slavnostno predala visoko nagrado.

Le uro kasneje pa je ambasadorka RS na Stalnem predstavništvu RS pri OZN, OVSE in drugih mednarodnih organizacijah na Dunaju, mag. Blanka Jamnišek, odprla slovensko razstavo “Naše pravice” v avli VIC (Vienna International Centre).

Desetega decembra, ko obeležujemo svetovni dan človekovih pravic, in se bodo tudi po Sloveniji pripravljale prireditve z namenom, da bi vsi organi družbe in posamezniki razvijali spoštovanje človekovih pravic in svoboščin ter zagotovili njihovo splošno priznanje in spoštovanje, pričakujemo v Ljubljani obisk direktorja UNIS Vienna, g. Janosa Tisovszkyja. Prisoten bo na enem izmed dogodkov in zaprosil nas je, da bi ob tej priložnosti tudi širši slovenski in mednarodni javnosti predstavili zmagovalni film in njegove ustvarjalce. Že ob našem obisku na Dunaju je gospod Tiszovszky izrazil pričakovanje in željo, da bi ta film s svojim neposrednim sporočilom moralo videti čim več otrok slovenskih šol in vrstnikov širom po svetu.

Mentorici: Alenka Fajfar Gnezda in Bernardka Avsenik
Mirjam Stanonik, ravnateljica

Druga zmaga na mednarodnem projektu Global Partners Junior 2014/15

Skupina učencev 8. razreda OŠ Bičevje je pod mentorstvom učiteljice angleščine Bernarde Avsenik in pomoči pedagoginje Alenke Fajfar Gnezda že drugič zmagala na natečaju v sklopu mednarodnega projekta Global Partners Junior.

Medi poukom angleščine in v prostem času učenci že celo leto marljivo in vztrajno opravljajo obsežne naloge mednarodnega projekta , povezane z vplivom posameznika na njegovo okolje, preko interneta tedensko komunicirajo z vrstniki sveta, dajejo pobude in si izmenjuje izkušnje s področja okoljske problematike.

Za obdobje drugega semestra so organizatorji projekta v New Yorku izmed več kot 3000 sodelujočih učencev iz več kot 100 razredov in 24 držav širom sveta izbrali skupino učencev 8. razreda OŠ Bičevje za najboljši razred na svetu. V obrazložitvi so poudarili predvsem njihovo izjemno tedensko angažiranost v komunikaciji z vrstniki po blogih, kjer so si izmenjevali izkušnje, in mnogih izvedenih aktivnostih in predlogih, pa motiviranemu delu in izjemno dodelanih in sistematičnih multimedijskih predstavitvah.

Učenci, ki sodelujejo v projektu in so prejemniki priznanja: Avsec Toni, Čehajić Lejla, Dolenec Sara, Kazaferović Dino, Merlak- Gnamuš Gaia, Vajagić Gičulović Ivan,Vojinović Lev, Zubović Venes, Flajs Manca, Holc Taša, Hrovatin Žiga, Jeločnik Žiga, Millaku Art, Petrič Kristijan, Tomšič Lana, Vrtačnik Urban.

Zunanje povezave: Mednarodni projekt in slovenska osnovna šola: zmagovalna kombinacija

Gradivo učencev:

EKO_HISA_INDOOR_CLIMATE_&_DENSITY

LJUBLJANA

LJUBLJANA-SLOVENIA

Slovenia

Zapeljati se z busom LPP je “cool”!

Sodelovanje na natečaju Javnega podjetja Ljubljanski potniški promet v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana, razpisanega v okviru Evropskega tedna mobilnosti 2013 za izdelavo kratkih filmov v slovenskem in angleškem jeziku

Učenci iz skupine devetošolcev OŠ Bičevje so se pod mentorstvom Bernarde Avsenik in Milene Zrimšek Košorog odzvali na razpis “Zapeljati se z busom LPP je “cool”!”, ki ga je v okviru Evropskega tedna mobilnosti 2013, ki je potekal pod naslovom »Vaš korak za čistejši zrak«, razpisalo Javno podjetje Ljubljanski potniški promet v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana.

Organizatorji so želeli povabiti mlade osnovnošolce iz Ljubljane in okolice k raziskovanju tem, ki promovirajo najboljše storitve javnega potniškega prometa v prestolnici in njeni okolici ter posledično seznanjajo o storitvah potnike in potencialne potnike ter tako spodbujajo uporabo mestnih in integriranih linij LPP.

Učencem so bile na voljo naslednje teme:

  • Ali te lahko zapeljem? (Urbanomati, sheme linij, vozni redi LPP)
  • Busbonton (Varno na bus)
  • Katera linija je prava? (Sistemi za načrtovanje potovanja z LPP kot na primer Načrtovanje z Google zemljevidi)
  • Ne skrbite. Domov pridem z busom. (Sistemi za napovedovanje prihodov avtobusov)
  • Potujem v Ljubljano (Integrirane linije LPP)
  • Družba, družabnost, mobilnost (Kavalir)
  •  Čist mobilen sem (LPP na mobilnih telefonih)

Da bi izbrane teme čim bolje predstavili javnosti in uporabili možnosti in priložnosti, ki jih nudijo elektronski mediji, so učenci OŠ Bičevje izdelali 7 kratkih igranih in animiranih filmov v slovenskem in angleškem jeziku. Glavno snemanje je potekalo 30.11.2014 v času delovne sobote na temo medgeneracijskega povezovanja. Krajša snemanja so bila izvedena v popoldanskih urah. Nekateri učenci so filme v sodelovanju  z mentoricama zmontirali sami, večji del filmov pa je zmontiral učenec 9. razreda.

Skupina devetošolcev OŠ Bičevje je po mnenju tričlanske ocenjevalne komisije izdelala najboljše filme in najbolj kakovostno posredovala informacije ter seznanila uporabnike o storitvah v povezavi s trajnostno mobilnostjo, hkrati pa pozvala k uporabi javnega potniškega prometa LPP in nagovorila večje število bralcev in tako zmagala na natečaju.

Direktor LPP Peter Horvat in podžupanja Mestne občine Ljubljana Jelka Žekar sta učencem in mentoricama Bernardi Avsenik in Mileni Zrimšek Košorog čestitala in jim podelila nagrado – ček za nagradni izlet v razdalji 500 kilometrov. Nagrado so izkoristili za enodnevni izlet na Plitvička jezera in ogled trdnjave ter mesta Senj in kopanje v morju.

Kratki filmi so se predvajali na ekranih avtobusnega mestnega prometa(GEM) od 11.-16. 6.2014. Predvajani bodo še v poletnih mesecih brez terminskega plana. Filmi bodo na mestnih avtobusih ponovno predvajani v času Evropskega tedna mobilnosti med 16.9. in 22.9. 2014.

Mentorici:Bernardka Avsenik, učiteljica angleščine, Milena Zrimšek Košorog, učiteljica razrednega pouka

Ljubljana, 24.6.2014

 

Tabor »Otroci in mladi ne priznajo meja 2014«

V letu 2014 je ZPM Ljubljana v sodelovanju z Osnovnimi šolami in mentorji osnovnih šol in zavodov izvajala projekt »Otroci in mladi ne priznajo meja«. Večina aktivnosti projekta je že bila izvedenih v preteklem šolskem letu, od 19. do 21. septembra 2014 pa je bil izveden še tridnevni tabor v Otroškem letovišču Pacug pri Porotoržu. Na tabor so bili povabljeni tudi otroci OŠ Bičevje, ki so bili izbrani na enem izmed natečajev, ki je potekal v skopu navedenega projekta (natečaj za najboljši slogan, natečaj za najboljši kratki film ali natečaj za najboljši foto izdelek).

Sodelovanje z Goethe Institut

Tina Svetičič je skupaj z Bernardko Avsenik z učenci izbirnega predmeta Nemščina 2 sodelovala v projektu Goethe Instituta »Ich schwebe auf Wolke 7«. Učenci so posneli štiri kratke filme, v katerih so uprizarjali nemške pregovore in fraze. Eden izmed filmov je bil izbran za uprizoritev na zaključnem srečanju na Gospodarskem razstavišču, kjer je potekal tudi kviz o uprizorjenih pregovorih, ki se ga je udeležila tudi ekipa OŠ Bičevje.

Goethe_inst_2013-140001 Goethe_inst_2013-140002 Goethe_inst_2013-140003