Vrtni totemi na šolskem vrtu

Učenci 9. razreda, ki obiskujejo predmet likovno snovanje 3, so izdelali keramične vrtne toteme za okrasitev šolskega skalnjaka. Vsak učenec je izdelal večji sestavni del, učenci 8. a pa so že pred tem pri rednem pouku likovne umetnosti izdelali manjše povezovalne kose. Sestavili so dve zanimivi keramični skulpturi, t. i. vrtna totema, ki sedaj krasita skalnjak na šolskem vrtu. Mentorica je Helena Angelski.

 

Tretji dan na taboru CŠOD Štrk

Še zadnje javljanje s Ptujskega polja. Po večeru, polnem talentov in dobre glasbe, smo se danes prebudili v deževno jutro. Kanuizem je dobesedno splaval po vodi, zato smo ga nadomestili z vremensko in lokostrelsko delavnico. Le še kosilo in novim (ljubljanskim) dogodivščinam naproti.

Drugi dan na taboru CŠOD Štrk

Ko se imamo fino, čas kar beži …

Drugi dan smo se po jutranji telovadbi in zajtrku peš odpravili v najstarejše mesto v Sloveniji. Po sprehodu skozi staro mestno jedro smo se povzpeli do ptujskega gradu. Tam smo spoznali, kako so živeli grofje Herbersteini in kako je imeti v rokah pravi viteški meč. Po zasluženem kosilu in tortici za rojstni dan (Vse najboljše, Oskar!) nas čakajo popoldanske dejavnosti, zvečer pa še težko pričakovani Pokaži, kaj znaš.

S Ptuja vam mahamo vaši petošolci in učiteljice.

NOČ KNJIGE NA OŠ BIČEVJE

V času elektronskih medijev, kratkih sporočil in bralnikov se kaj hitro zgodi, da pozabimo na knjige. Tiste s trdimi platnicami, prav posebnim vonjem in zgodbami, ki nas popeljejo nekam daleč stran.

April je za ljubitelje knjig prav poseben mesec, saj praznujejo kar dvakrat. Mednarodni dan knjig za otroke, 2. april, nagovarja mlade bralce, svetovni dan knjige, 23. april, pa spodbuja ljubezen do branja pri bralcih vseh starosti.

Ob svetovnem dnevu knjige letos že šesto leto zapored poteka mednarodni projekt Noč knjige, ki se odvija tudi v več kot 150 krajih po Sloveniji. Na naši šoli smo se projektu pridružili že na samem začetku. Tokrat smo nekoliko pohiteli in Noč knjige izpeljali že v četrtek, 18. aprila.

Po uvodu v našo skupno bralno noč se nam je pridružila pisateljica Nika Kovač, avtorica knjige Pogumne punce, ki je bila rdeča nit letošnjega dogodka. Pisateljica je o knjigi povedala: “Na policah svetovnih založb se je v zadnjem letu pojavilo veliko knjig z življenjskimi zgodbami žensk, ki so spreminjale svoje skupnosti in svet. Zdelo se mi je pomembno, da tudi v Sloveniji dobimo takšno knjigo. Knjiga Pogumne punce je nastala z namenom preseganja stereotipnih spolnih vlog; dekletom smo želeli pokazati, da zmorejo marsikaj in da smo najmočnejši, ko za dobro stvar stopimo skupaj.” V pogovoru smo izvedeli, kako je knjiga nastajala, kdo ji je pri tem pomagal, kje je našla navdih, pa tudi, kaj rada počne, katera je njena najljubša knjiga in kakšni so njeni načrti za prihodnost. Odgovorila je na številna vprašanja naših radovednežev, potem pa odhitela novim obveznostim naproti.

Tako kot je tradicionalna Noč knjige, je na našem dogodku tradicionalna tudi skupna večerja. Vsak udeleženec pripravi svojo kulinarično poslastico, ki jo najprej predstavi, nato pa deli z drugimi. Tudi letos ni bilo nič drugače.

V drugem delu smo spoznali nekaj zgodb iz že omenjene knjige Pogumne punce, nato pa je sledila delavnica na temo izjemnosti. Učenci so razmišljali, v čem so oni sami izjemni ali si taki še želijo postati. Ogledali smo si kratke filme o posameznikih, ki so vsak na svoj način posebni in se pogovarjali o podobnostih in razlikah med njimi. Za zaključek je vsaka skupina predstavila, katere so tiste lastnosti, ki nekoga naredijo izjemnega, zakaj so potrebne ravno te lastnosti in v katera področja bi bilo v prihodnosti smiselno usmeriti naša prizadevanja za boljši svet.

Večer se je medtem že prevesil v noč, ugasnili smo luči in se ob svetlobi svetilk potopili vsak v svojo zgodbo. Knjige smo odložili šele takrat, ko nas je premagal spanec.

Še ena Noč knjige je uspešno za nami. Do prihodnje bomo skušali dokazati, da je vsak od nas pogumen, poseben in zmore doseči izjemne stvari.

Organizatorke in izvajalke: Bernarda Avsenik, Alenka Gnezda, Olga Omejc, Tina Svetičič

 

Dve ZLATI PRIZNANJI iz znanja zgodovine na državnem tekmovanju

Izjemen uspeh: OŠ Bičevje – najboljša ljubljanska šola v znanju zgodovine

Dve ZLATI PRIZNANJI iz znanja zgodovine na državnem tekmovanju

Oba učenca OŠ Bičevje sta dobila ZLATO PRIZNANJE na državnem tekmovanju iz znanja zgodovine. Izmed približno 4400 učencev je učenec 9. b razreda dosegel 3najboljši rezultat v državi, učenka 8. b pa je prav tako, kljub izredno zahtevni tematiki snovi 9. razreda, osvojila zlato priznanje. Po številu zlatih priznanj OŠ Bičevje tako letos na državnem tekmovanju iz zgodovine izstopa kot najboljša ljubljanska šola. Letošnja tematika je vezana na 150-letnico prvega tabora na Slovenskem – Od čitalniškega gibanja, bésed do taborov na Slovenskem. Tekmovalcema izrekam čestitke za izjemen uspeh.

Mentorica: Bernarda Avsenik

FILMSKA VZGOJA

Izbirni predmet FILMSKA VZGOJA (učiteljica Bernarda Avsenik)

Film omogoča razmislek o življenjskih temah, posameznikovih in družbenih vrednotah ter spodbuja mlade, da si ustvarijo svoj pogled na svet. Poudarek predmeta je na vzgoji gledalca, ki film doživlja in ga razume kritično ter ustvarjalno. Učenci in učenke bodo spoznavali vzpostavljali neposredni stik s filmom in  filmskimi ustvarjalci in oblikovali lastna merila za vrednotenje filma ter razvijali lastno ustvarjalnost na področju filma.

Predmet je zasnovan modularno in predvideva tri module, izmed katerih ima vsak modul po 35 ur.

V šolskem letu 2019/20 se za učence 7. in 8. razredov razpisuje IZBIRNI PREDMET FILMSKA VZGOJA MODUL 1 KAJ JE FILM (35 ur), ki ga sestavljajo trije deli:

  • Ogledi filmov
  • film, filmska ustvarjalnost, filmski žanri
  • ustvarjanje animiranega filma

Učenci/učenke si bodo ogledali nekaj filmov v kinodvorani in v šoli ter po ogledu o njih razpravljali ter poglobili doživljanje filma v strnjeni besedni ali pisni interpretaciji. Seznanili se bodo s ključnimi prvinami filmskih žanrov, spoznavajo osnove filmske tehnologije in se o njih poučijo z obiskom lokalnega kinematografa ali filmskega muzeja. Odkrivali bodo proces nastajanja filma in se informirali o ključnih filmskih poklicih. Spoznavali bodo osnovne izrazne elemente filma, se seznanjali z različnimi filmskimi nosilci in novimi tehnologijami. Ogledali si bodo različne animirane filme in se seznanjali z razlikami v pristopih in tehnikah. Spoznavali bodo ključne lastnosti različnih tehnik filmske animacije in vlogo zvokov v animirani ustvarjalnosti. V okviru možnosti bo organiziran pogovor z animatorji. Učenci in učenke bodo posneli in zmontirali kratki animirani film z uporabo mobilnih telefonov, fotoaparatov in šolskih računalnikov ter pripravili predstavitev/projekcijo svojih filmov, jih vrednotili in utemeljeno primerjali.

Ker je za pravo doživetje filma s strani ZRSŠ določen najmanj en ogled filmov v kinodvorani, se bo učencem zaračunala cena za največ 1 vstopnico za obisk v kinodvorani.

Učenci boste ocene pridobili s sodelovanjem med urami in izdelanim filmom.

Poskusi v kemiji

Izbirni predmet Poskusi v kemiji se v programu osnovne šole povezuje s splošno izobraževalnim predmetom Kemija v 8. in 9. razredu in tudi s predmetom Naravoslovje v 7. razredu. Predstavlja nadgradnjo navedenih predmetov.

Izbirni predmet Poskusi v kemiji omogoča učencem, da utrdijo, dopolnijo in poglobijo znanja, spretnosti in veščine, ki so jih pridobili pri pouku kemije. Učenci spoznavajo metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji, razvijajo eksperimentalne spretnosti in eksperimentalni pristop, ki vključuje: postavljanje hipotez, opazovanje in opisovanje pojavov, preizkušanje, zbiranje in beleženje opažanj in rezultatov, sposobnost osmišljanja, predstavitve opažanj in rezultatov, prepoznavanje soodvisnosti in povezovanje s teorijo in življenjskim okoljem.

Pri izbirnem predmetu Poskusi v kemiji se razvija in poglablja naravoslovna pismenost, osnove znanstvenega, kompleksnega mišljenja, različne spretnosti in veščine ter povezovanje teorije s prakso.