ANSAMBELSKA IGRA

Mentorica: Nataša Trdan Zager

Predmet je namenjen učencem od 7. do 9. razreda, ki gojijo ljubezen do glasbe, so ustvarjalni, radi pojejo in igrajo na glasbila. Predmet se izvaja enkrat tedensko po eno šolsko uro. Primeren je za učence brez glasbenega predznanja, pa tudi za tiste, ki obiskujejo glasbeno šolo.

V okviru predmeta učenci usvojijo temeljno tehniko igranja na Orffov instrumentarij, lastna glasbila (ploskanje, tleskanje, topotanje itd.) in improvizirana glasbila (izdelajo jih sami). Učenci, ki obiskujejo glasbeno šolo pa se lahko vključijo tudi s svojimi inštrumenti.

Učenci se bodo pri urah seznanili tudi z glasbenimi zapisi, partiturami. Spoznavali jih bodo neposredno pri pouku.

Prevladovala bo skupinska oblika dela, kar je pogojeno z igranjem skladb, ki jih bodo učenci osvojili pri predmetu. Individualno delo bo potekalo v začetku, ko bodo spoznavali posamezne dele skladb. Raziskovali bomo različne zvočne zmožnosti glasbil, improvizirali in eksperimentirali z zvokom. Učenci se bodo lahko predstavili tako v vlogi skladatelja kot izvajalca oz. poustvarjalca bodisi lastnih ali že obstoječih glasbenih del.

Pri predmetu ni pisnega preverjanja znanja . Ocenjeni bodo sproti in ob koncu semestra, ko bodo obvladali repertoar instrumentalnih vsebin v skladu s posamezno zasedbo in temeljno orientacijo v glasbenem zapisu. Ocenjuje se tudi izkazana zavzetost za delo, ustvarjalnost, sodelovanje ter odgovornost za skupne dosežke.

 

Cilji predmeta

Učenci:

– z Orffovimi in improviziranimi inštrumenti ustvarjajo in poustvarjajo glasbene vsebine (improvizirajo, ustvarjajo ritmična besedila, spremljave k ljudskim in umetnim pesmim, inštrumentalne skladbice…);

– se povežejo v glasbenem ansamblu po svojih nagnjenjih in zmožnostih;

– se navajajo na samostojno orientacijo v izbranih partiturah in na zapis lastnih zamisli;

– izražajo ustvarjalne zamisli z zvočnimi eksperimenti, improvizacijo in glasbenim oblikovanjem;

– ob glasbenih in z glasbo povezanih dejavnostih razvijajo odgovornost za skupno sodelovanje ter vrednotijo dosežke;

– skupaj nastopajo;

– učenci se ob glasbi sproščajo in se z njo ukvarjajo tudi v prostem času.

Obvestilo

V torek, 9. 4. 2019, bodo popoldanske govorilne ure pri učiteljici za dodatno strokovno pomoč Tini Zabukovec odpadle. Starši oziroma skrbniki se lahko po predhodni najavi oglasite na dopoldanskih govorilnih urah (ponedeljek, 1. šolska ura).

Uspešni raziskovalci

Trije devetošolci so se letos pogumno lotili raziskave o tramvaju v Ljubljani in izdelali ter na regijskem tekmovanju Zaupajmo v lastno ustvarjalnost 2019 predstavili svojo raziskovalno nalogo Ljubljanski tramvaj – preteklost in prihodnost. Komisija je ocenila, da je njihov izdelek zadosti kakovosten, da se uvrsti na državno tekmovanje, ki bo 14. 5. 2019 v Murski Soboti. Iskrene čestitke tekmovalcem!

Literarne ekskurzije za 6., 7., 8. in 9. razred

V četrtek, 4. 4. 2019, bodo potekale literarne ekskurzije za 6., 7., 8. in 9. razred.

 

6. razred

Pot ekskurzije:

Izpred šole se bomo odpravili na Muljavo, kjer si bomo ogledali Jurčičevo domačijo. Nato nas bo pot vodila v Šentjurij na ogled Pavčkovega doma, iz Šentjurija pa se bomo vrnili v Ljubljano.

Ura odhoda: 8.20

Predvidena ura prihoda: 12.55

Prehrana: Malico bodo učenci vzeli s seboj, kosilo bodo pojedli po vrnitvi z ekskurzije.

Vodja ekskurzije: Olga Omejc

 

7. razred

Pot ekskurzije:

Izpred šole se bomo odpravili v Vrbo na ogled Prešernove rojstne hiše. Po ogledu se bomo podali v Kranj, kjer si bomo ogledali Prešernov spominski muzej, Prešernov gaj, na gradu Khislstein pa razstavo Prelepa Gorenjska.

Ura odhoda: 8.00

Predvidena ura prihoda: 14.00

Prehrana: Malico bodo učenci vzeli s seboj, kosilo bodo pojedli po vrnitvi z ekskurzije (v kuhinji jih bodo počakali).

Vodja ekskurzije: Vesna Žnidar Kadunc

 

8. razred

Pot ekskurzije:

Izpred šole se bomo odpravili v Škofjo Loko, natančneje na Škofjeloški grad, v katerem je urejen Loški muzej. Ogledali si bomo Tavčarjevo zbirko, nato pa se podali po mestu na ogled starega mestnega jedra. Sledila bo pot na Visoko, na osrednje prizorišče Tavčarjevega romana Visoška kronika.

Ura odhoda: 8.15

Predvidena ura prihoda: 15.00

Prehrana: Malico bodo učenci vzeli s seboj, kosilo bomo odjavili.

Vodja ekskurzije: Nataša Bavec

 

9. razred

Pot ekskurzije:

Izpred šole se bomo odpravili na Rašico. Tam si bomo ogledali razstavo o Primožu Trubarju in se v knjigoveški delavnici seznanili z načinom izdelovanja knjig nekoč. Po tem se bomo odpravili še v Velike Lašče.

Ura odhoda: 8.15

Predvidena ura prihoda: 13.00

Prehrana: Malico bodo učenci vzeli s seboj, kosilo bodo pojedli po vrnitvi z ekskurzije.

Vodja ekskurzije: Majda Samsa

Za ljubezen do umetniške besede ni meja

Učenka 7. a se je 23. 3. 2019 v Ruskem centru znanosti in kulture Ljubljana predstavila na tekmovanju iz umetniške interpretacije sodobnih ruskih proznih del “Живая Классика” (Živa klasika). Izbrala je kratko zgodbo Vladimirja Železnikova “Три ветки мимозы” (Tri vejice mimoze) ter z doživeto in občuteno predstavitvijo besedila ganila tako občinstvo kot petčlansko komisijo, sestavljeno iz pedagogov, igralcev in publicistov, da je ta soglasno odločila, da si v konkurenci ok. 20 zelo dobro pripravljenih udeležencev tekmovanja prav ona zasluži prvo mesto. Slovenija je sicer ena od več kot osemdeset držav, v katerih poteka to, eno najbolj razširjenih tekmovanj s področja ruske književnosti.

Čestitamo! Поздравляем!

Rusijada 2019

Rusijada je vseslovenski festival v organizaciji Gimnazije Škofja Loka, na katerem se z nastopi predstavljajo učenci in dijaki, ki se učijo ruščine. Poteka od leta 2007, letošnje srečanje 22. 3. 2019 na Loškem odru je bilo osmo po vrsti in prvo, na katerem se je predstavila OŠ Bičevje. Učenci so združili prijetno s koristnim in na šaljiv način predstavili dve ruski otroški igri.

 

Bičevski polhi lahko spijo tudi jutri

Med učenci OŠ Bičevje vlada veliko zanimanje za gledališko dejavnost, tako da so v tem šolskem letu nastale kar štiri dramske skupine. Najmlajši od njih, Bičevskim polhom, je predstavo Spim lahko tudi jutri, uprizoritev istoimenske igre Jana Pirnata, že uspelo postaviti na oder. Tako so v ponedeljek, 18. 3. 2019, nastopili za prvošolce, dan kasneje za drugošolce, v sredo, 22. 3. 2019, pa so jo prikazali na območnem srečanju ljubljanskih otroških gledaliških skupin, tj. na Festivalu otroške gledališke ustvarjalnosti FOGU 2019, ki je potekal v kulturnem centru Španski borci. V sredo, 27. 3. 2019, si bodo predstavo lahko ogledali še naši tretje-, četrto- in petošolci, načrtujemo pa tudi predstavo za starše.

Nekaj utrinkov z naših vaj in nastopov:

 

Natečaj likovnih predlog za izbor imena “CENTER ZNANOSTI”

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije razpisalo natečaj za izbor imena centra znanosti, ki ga bodo gradili v Trnovem. Na natečaju so sodelovali učenci 8. a pod mentorstvom Helene Angelski. Po skupinah so predlagali ime centra in ga likovno podkrepili. Med 55 izdelki bo na razstavi natečaja poleg štirih nagrajenih razstavljenih tudi 11 nenagrajenih predlogov. Med razstavljenimi deli bo Svet znanosti, predlog skupine učencev Ajle Bećić, Kala Gabrijela Turka, Maide Žunić in Minee Šuvić. Razstava izdelkov sovpada s projektnim natečajem za izbiro strokovno najprimernejše urbanistično-arhitekturne rešitve za center znanosti. Razstava je na ogled v MAO, grad Fužine, Pot na Fužine 2 v Ljubljani, do 4. 4. 2019, in sicer od torka do nedelje med 10. in 18. uro.

Bronasti priznanji na likovnem natečaju “DREVO”

Na 11. likovnem natečaju Drevo, ki ga organizira OŠ Šturje Ajdovščina, je sodelovalo 121 slovenskih šol. Izmed 1492 prijavljenimi deli jih je bilo za razstavo izbranih 100, med njimi tudi dve deli naših učencev: Mance Babič iz 4. b in Martina Rožiča iz 5. b. Oba učenca sta prejela bronasto priznanje, njuna mentorica je Helena Angelski. Otvoritev razstave bo 18. 4. 2019 na OŠ Šturje Ajdovščina.

 Manca Babič, 4. b

 Martin Rožič, 5. b

Likovne nagrade na natečaju “Neurje”

Na likovnem natečaju Ministrstva za obrambo na temo Naravnih in drugih nesreč: Neurje so na regijskem tekmovanju trije naši učenci pod mentorstvom Helene Angelski dosegli lep uspeh. Iz vsake triade se izmed vseh šol v celotni regiji uvrsti na državno tekmovanje le pet likovnih izdelkov. V II. triadi sta se na državni nivo uvrstila kar dva naša učenca, Irnes Ljubijankić, 5. b, in Sara Berk, 5. a; v III. triadi pa učenka Anastasija Ristić, 7. a.