Danes imamo na urniku dve uri slovenščine, matematiko, šport in glasbeno umetnost.
SLOVENŠČINA
Na strani 51, 52 in 53 je zgodba Solzice, slovenskega pisatelja Prežihovega Voranca. V zgodbi je veliko starih slovenskih izrazov.
V zvezek izpiši vse tiste besede, za katere si mnenja, da so starejše. Napiši kaj pomenijo. V berilu imaš slovarček za nekatere od njih, za te poskusi zapisati razlago s svojimi besedami.
Nato odgovori na vprašanja pod prvo, drugo, tretjo in četrto alinejo.
Če nimaš ocene pri slovenščini, je lahko tvoja naloga za oceno tudi sestavek na temo »STRAŠLJIVIH KRAJEV«, kamor si sam/a nisi upal/a kot otrok.
MATEMATIKA
Danes gremo počasi k OBSEGU LIKA. Nekatere snovi bomo vmes izpustili in se bomo k njim vrnili, če bo ostal čas.
Obseg in ploščina sta snovi, ki jih boste nujno potrebovali v šestem razredu, zato je pomembno, da jih obravnavamo.
Danes naredi uvod, torej stran 111 in 112; naloge 1-4. To je vse že znano, tako da ne bi smelo biti kakšnih posebnih težav. 🙂 Če si pozabil/a, kako se sešteva daljice, poglej v zvezek za geometrijo ali pa tule:
https://eucbeniki.sio.si/mat5/692/index2.html
ŠPORT
V tem tednu bo tvoja športna naloga, da boš nadzoroval/a količino svojega gibanja. V dnevniček telesne dejavnosti, ki ga pripenjam spodaj, zapiši čas, ki ga boš v tem tednu (od danes do nedelje) za gibanje. Kot gibanje šteje vsaka telesna dejavnost, pri kateri čutiš, da ti zraste srčni utrip. Pripenjam tudi članek o priproročljivi količini gibanja za otroke. Zakaj je pomembno in koliko…
Tudi danes je še čas, da opraviš glasbeni projekt. Spodaj ponovno pripenjam navodila, če si jih slučajno izgubil/a.
Dodam naj še to, da v času, ki ga imaš za ure glasbene umetnosti lahko pogledaš vse posnetke, le da ti za razliko od tistega, ki ga izbereš za projekt, za ostale ne rabiš rešiti učnega lista POROČILO.
Danes se lahko lotiš glasbenega projekta, ki ga opravljaš v mesecu maju. S tem projektom boš pridobil/a oceno v drugem ocenjevalnem obdobju. Za pridobitev ocene si ogledaš enega izmed ponujenih posnetkov glasbenih prireditev ter napišeš poročilo na učni list, ki je priložen spodaj. Poročilo bo ocenjeno glede na izčrpnost, uporabo glasbenih izrazov, smiselnost zapisa.
Danes imamo naravoslovni dan. Spodaj so povezave na različne poskuse iz serije CEVKOVI POSKUSI.
Poskusi so odlično razloženi in prikazani.
Izbereš lahko kateregakoli izmed njih, lahko poiščeš še kakšnega (jih je še mnogo več, izbrala sem takšne, za katere imate večinoma pripomočke že doma). Povezave so ti le v pomoč in ni obvezno, da izbereš ravno te predloge.
Poskus lahko najdeš tudi v kakšni knjigi ali poiščeš drugje na spletu.
Poskus opravi in če imaš možnost poslikaj s telefonom. Nato reši učni list (poročilo o naravoslovnem poskusu). Rešen učni list mi pošlji po elektronski pošti. Učni list bo osnova za oceno (za tiste, ki je v drugi konferenci nimate oziroma za tiste, ki ste med oceno).
Vesela bom, če mi boste poslali kakšne fotografije vaših poskusov, da jih bom lahko zbrala v knjižico NARAVOSLOVNI DAN NA DALJAVO. Ko bo izdelana, vam jo bom poslala na elektronski naslov.
P.S. Pregledala sem veliko različnih poskusov na youtube kanalu. Ker so večinoma v angleščini, sem raje izbrala Cevkove poskuse. So pa nekateri poskusi v angleščini tudi izjemno zanimivi in zabavni. Če imaš veselje do tega, jih najdeš pod tem iskalnim geslom:
Rdeči križ Ljubljana vabi k sodelovanju v dobrodelni akciji OTROCI ZA OTROKE/DIJAKI ZA OTROKE.
NOVE šolske potrebščine (zvezke, radirke, ravnila, barvice, voščenke, barvni papir in ostale šolske potrebščine), lahko prinesete: – v Humanitarni center RKS-OZ Ljubljana, Tržaška 132, Ljubljana (v času uradnih ur); – kupite in donirate v poslovalnicah DZS (Celovška, Plava laguna, Hala 8 in Letališka) ali pa donirate
preko Donatorskega portala RKS-OZ Ljubljana na povezavi https://www.rdecikrizljubljana.si/sl/POSTANI_DONATOR/ Zbrane šolske potrebščine in naročilnice za nakup delovnih zvezkov in šolskih potrebščin bomo namenili otrokom iz socialno in materialno ogroženih družin, ki prejemajo pomoč RKS-OZ Ljubljana.
Skupaj z vašo pomočjo bomo lažje dosegli tiste, ki nas najbolj potrebujejo. Hvala.
Bodi dobrodelen – pošlji SMS s ključno besedo LJUDEM na 1919 in podari 1 EUR. Pomagajmo LJUDEM našega mesta!
Prispevate lahko vsi uporabniki mobilnih storitev Telekoma Slovenije, Telemacha, A1 in T-2.
Donacije lahko nakažete tudi na humanitarni račun RKS-OZ Ljubljana, ki je odprt pri Delavski hranilnici d.d.
IBAN: SI56 61 000 11 22 33 44 82; SWIFT ALI BIC: HDELSI22; SKLIC: 10-2
Danes imamo na urniku MATEMATIKO, NIT, ŠPORT IN DRUŽBO. Ne pozabite na angleščino.
MATEMATIKA
Pri matematiki samo utrjujemo. Čaka te stran 70. Če ti uspe rešiti nalogo 19, mi sporoči rezultat. 🙂 Je kar težka, ampak sem prepričana, da bi nekateri zmogli.
Ponovno preberi besedilo o prazgodovini, nato reši vajo 2 na strani 107 ter vajo 3 na strani 108. Če želiš lahko tudi narišeš svojo risbo pri vaji 4, ni pa to nujno.
NIT
Danes reši dejavnost zgoraj na strani 112 (odgovor najdeš v zapisu tik pod dejavnostjo) ter nalogo 3 na isti strani.
Reši stran 68 in 69. Če se ti kjerkoli zatakne, mi sporoči.
SLOVENŠČINA
Dopolni miselni vzorec na strani 84. Sliko dopolnjenega miselnega vzorca mi pošlji po elektronski pošti.
NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
Poskusa z apnico ne boš mogel/mogla izvesti. Ta poskus delamo zato, da dokažemo, da se pri gorenju ustvari ogljikov dioksid.
Preberi si besedilo v oranžnih odsekih na straneh 110 in 111. Pripenjam povzetek pomembnih dejstev o gorenju. Pripravila ga je učiteljica Anja Filipič. Tega lahko natisneš in si ga nalepiš v zvezek.
Danes imamo na urniku eno uro slovenščine in dve uri družbe. Ne pozabi na likovno umetnost, navodila za likovno nalogo boš našel/našla pod zavihkom LUM.
SLJ
Reši nalogi na drugi polovici strani 83. Pomen besednih zvez razloži v zvezek.
DRUŽBA
Kot smo se pogovarjali že v preteklem tednu, se bomo nekaj časa ukvarjali s preteklostjo Slovenije (ZGODOVINO). To bo tudi vaša tema za pridobitev ocene, v kolikor je nimate oziroma ste med oceno in bi jo želeli zvišati. Iz vsakega od obdobij si boste lahko izbrali kakšno temo in o njej napisali poročilo, naredili plakat…Za obdobje prazgodovino lahko izbereš na primer PREDSTAVITEV PRAZGODOVINSKIH NAJDB ali pa PREDSTAVITEV PRAZGODOVINSKIH DOB in podobno….
Na straneh 105 do 108 je opisano obdobje PRAZGODOVINE. O njem si preberete. Spodaj imate povezave, na katerih najdete zanimivosti o tem obdobju.
Na prvi povezavi najdeš natančnejše razlage in slikovno gradivo. Namenjeno je sicer sedmošolcem, vendar ni tako težko, da bi bilo neuporabno.
Danes imamo na urniku dve uri slovenščine, matematiko, šport in glasbeno umetnost.
SLOVENŠČINA
V berilu na strani 102 in 103 boš našel/našla pesem Enkrat, ko bo očka majhen. Kot piše v berilu , ni čisto nobenega vprašanja ob tej pesmi. Le predlog. Če boš upošteval/a predlog, mi napiši, kaj sta z očkom ali mamico ugotovila. 🙂
MATEMATIKA
Reši še nalogi 4 in 5 na strani 66. Če ti gre risanje krožnic slabo, nariši kakšno več v zvezek za geometrijo. Nato preberi razlago o POLMERU IN PREMERU. Reši še nalogo 6.
Tule je še posnetek, ki ti bo v pomoč.
ŠPORT
Predstavitev zanimivih športov:
GLASBENA UMETNOST
Danes se lahko lotiš glasbenega projekta, ki ga opravljaš v mesecu maju. S tem projektom boš pridobil/a oceno v drugem ocenjevalnem obdobju. Za pridobitev ocene si ogledaš enega izmed ponujenih posnetkov glasbenih prireditev ter napišeš poročilo na učni list, ki je priložen spodaj. Poročilo bo ocenjeno glede na izčrpnost, uporabo glasbenih izrazov, smiselnost zapisa.
SEZNAM POSNETKOV:
Lahko tudi sam/a izbereš kakšen posnetek glasbene prireditve in uporabiš svojega.
Reši nalogo na strani 82 ter natančno preberi, kako opisujemo predmete in rastline. Najprej se bomo osredotočili na opis rastline. Na strani 83 je opis rastline tudi zapisan. Tudi to natančno preberi.
MATEMATIKA
Ta teden se malo vračamo h geometriji. Najprej se spomnimo, kaj smo se že naučili o krogih in krožnicah, ter kako smo jih risali s šestilom.
Na strani 65 reši nalogo 1 (spomni se, da je krog lik, krožnica pa črta). Reši tudi nalogo 2. Nato se pri nalogi 3 spomni, kako s šestilom rišemo krožnice. Pazi, kako držiš šestilo in predvsem poskusi kar se da mirno zakrožiti, da se krožnica ne zamakne.
NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
Na strani 109 imaš zgoraj dejavnost s svečo. Te dejavnosti ne izvajaj sam, počakaj, da bo prisoetna odrasla oseba, ki ti lahko pomaga prižgati čajno svečko. Če čajne svečke nimaš, lahko uporabiš tudi kakšno drugo, če pa nimaš nobene, pa lahko na spodnjem posnetku, ki je sicer namenjen dodatni nalogi, pogledaš, kako izgleda njen plamen.
Odgovori na vprašanja pri dejavnosti. Nato si preberi o sveči ter kaj se dogaja, ko svečo prižgemo.
Čisto spodaj je še kratka zanimiva dejavnost o barvi plamena. Ta je odvisna od goriva in temperature ognja. Reši nalogi A in B na strani 110.
Na posnetku si poglej poskus. Poskusi razložiti, zakaj se dvigne gladina vode. Pri tem uporabi naravoslovne izraze, ki jih že dobro poznaš od prej.
Če je tvoja ocena iz naravoslovja med dvema ocenama, je ta naloga (če bo dobro narejena) lahko uporabljena za zvišanje ocene.
Ustvari svoj časovni trak. Če imaš doma kakšen večji plakat, list, lahko to narediš na veliko, dovolj pa bo tudi, če ga boš naredil v zvezek. Uporabi zgodovinska obdobja iz delovnega zvezka. V svoj časovni trak vnesi zgodovinsko obdobje, potem pa dodaj pojme, sličice (lahko jih narišeš, natisneš…), ki bodo kar najbolj nazorno prikazovale to obdobje.
NIT
Preberi si o gorivih na strani 108. Razmisli, katera goriva uporabljamo v vsakdanjem življenju. Naštej nekaj (najmanj 5) primerov v zvezek, zapiši v obliki povedi (na primer: Za kuhanje uporabljamo zemeljski plin).